2016. április 1., péntek

Látványterv készítése a megújuló iskolaudvarról

A számítógépes látványterv elkészítésével azt szerettük volna bizonyítani, hogy a mi gyerekeink is képesek egyszerű, praktikus, közérthető szinten egy számítógépes programot kezelni, a valóságot és a virtuális teret összeegyeztetni, viszonyítani és a valóságnak egy virtuális mását leképezni.
Nehezítette a feladatot, hogy magyar nyelven ingyenesen elérhető kerttervező program nincs, csak angol és német nyelven található ilyen. Mivel tapasztalataink szerint a számítógéphez minden tehetséges parkgondozó tanulónak affinitása van, bátran belevágtunk a feladatba.
Interaktív tábla segítségével megismerkedtünk közösen a Garden Planner programmal, annak menüjével, beállításaival. Öt gépre telepítettük a programot, hogy párban dolgozhassanak a tanulók. Párhuzamosan az interaktív táblán is mindenki láthatta, éppen hol tartunk a tervezés során.
Sajnos az iskola méretarányos terveit nem tudtuk beszerezni, ezek sok utánajárásba, engedélyekbe
és pénzbe kerültek volna, így a saját mérésekre és a Google Earth-re hagyatkoztunk. Ez még praktikusabb is volt, hiszen minden egyes fát, bokrot meg kellett számolni, megmérni a helyét, a kerítéstől és az egymástól való távolságát és ez sokkal közelebb hozta a gyerekekhez amit csináltak, jobban értették mit miért kell csinálni.
Először létre kellett hozni azt a munkafelületet, amin dolgoztunk. Kijelöltük a határokat és méretarányosan elhelyeztük benne a műtárgyakat, azaz az épített épületeket, mesterségesen létrehozott tárgyakat, mint az iskola épülete, a kerítés, a járdák, hinták, homokozók, kapuk.
Ezután következett a meglévő vegetáció, fák, bokrok és egyéb növények jelölése.
A tervező munka innen kezdődhetett igazán. Többszöri terepszemlével, bejárással találtuk ki, hol legyenek az újonnan elhelyezendő, építendő műtárgyak, kerti bútorok, kosárlabdapálya, új ágyások.
Az ültetendő növényeket kellett elhelyezni még a felületen, lehetőleg méretarányosan.
A látványterv véglegesítése előtt ellenőrizni kellett a méretarányokat, a műtárgyak, növények színezését, amit mindenki a saját gépén végzett el. 
Aztán már csak képfájlként menteni és nyomtatni kellett.
A gyerekek nagyon hamar ráhangolódtak a programra, egy kis idő után már hiányoltak is még több választási lehetőséget pl. a kerti bútor formákban, növényekben, de hát ez egy ingyenes program, hiányzik belőle a profi kerttervező programok szinte végtelen variációs lehetősége.
Ennek ellenére tetszetős, élvezhető látványterv készült, természetesen itt is voltak, akik valóságos guruként bántak a program lehetőségeivel, de az elmondható, hogy mindenki elvégezte a rábízott munkát, élvezte a variációs lehetőségeket és büszke volt a munkájára. 
                                                                      

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése